piątek, 28 stycznia 2022

Myśląc: życie....

 Kochani, drugi tydzień ferii mija - nie wiem jak i kiedy... Obfituje w niepodziewane zwroty akcji, ważne rozkminy, spotkania, bycie ze sobą. Drugi tydzień spędzę u Mamy.

Dziś chciałam Wam polecić dwie niesamowite książki. Ostatnio na rynku wydawniczym pojawia się dużo książek, które w minimalnej ilości słów zawierają tak wiele treści, że można nad nimi siedzieć godzinami.... Jedną z nich dostałam pod choinkę od przyjaciółki, drugą poznałam na półzimowisku, na które trafiłam w tzw. "ostatniej chwili". Obie są bardzo wartościowymi pozycjami, które są wspaniałym wstępem do ważnych
rozmów z małymi i dużymi.

Pierwsza to "Życie" Lisy Aisato z przepięknymi ilustracjami autorki. Ilustracje i minimalistyczne teksty pokazują nam życie człowieka, przeprowadzają nas przez różne okresy naszej drogi. Zawsze, kiedy dochodzę do starości wzruszam się i płaczę jak bóbr. Książka w bardzo ciekawy sposób pokazuje emocje, które towarzyszą nam w ciągu całego życia, relacje międzyludzkie. Jak wiele barw ma nasze życie, jak bardzo się zmieniamy, podejmujemy ważne decyzje. Mówię Wam - książka dla 5 i 95 latka! Ja jestem nią oczarowana!








Druga książka to "Co robią uczucia?" Tiny Oziewicz z ilustracjami Aleksandry Zając. Tu z kolei mamy bardzo ograniczone kolorystycznie ilustracje, które opisują nam uczucia, z którymi mierzymy się całe nasze życie. Jedno zdanie przy każdej emocji daje nam możliwość wyjścia z rozmową z naszymi dziećmi, uczniami, przyjaciółmi. Niesamowita sprawa, taka niepozorna książka. 



Dziś tak mnie naszło na rozmyślania o życiu, bo to wyjątkowy dla mnie dzień - dziś skończyłam 45 lat. Nie wiem czy dużo, czy mało? Nad tym się nie zastanawiam. Natomiast zastanawiam się nad tym jak najlepiej przeżyć swoje życie, nad tym jakie ono jest, co mi przyniosło, za co winnam wdzięczność... Co składa się na moje życie...
Trochę tego jest.
A póki co - zapraszam Was na  urodzinowe ciacho i kawę! Ostatnio zaszłam do Half Price - niedawno otworzyli.
I przepadałam w dziale kuchennym. Nie kręcą mnie ciuchy, torebki etc, ale dział z kubkami, talerzami, dzbankami.... <3 Tk MAxx ma godnego przeciwnika. Ostatni w HP kupiłam filiżankę ze zdjęć - przecudna :)





Niech Was anioły kochają! <3



6 komentarzy:

  1. Madziu, najlepsze życzenia urodzinowe kochana, nich Ci się spełniają wszystkie marzenia <3<3<3
    Filiżaneczka cudna... ale i to ciasteczko obok, również ;)))
    Ściskam Cię serdecznie, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! <3
      Ciasteczko tylko dobrze wyglądało, szczerze mówiąc. Nie zachwyciło smakiem...
      Buziaki :))

      Usuń
  2. Madziu, mimo różnych doświadczeń oraz słodko-gorzkiego smaku życia, wciąż widzę "szklankę do połowy pełną." Dlatego jestem pewna, że jeszcze tyle przed Tobą, tak wiele możesz dokonać, sięgać po to, czego pragniesz!
    Ślę do Ciebie z serca płynące życzenia, by towarzyszyła Ci radość i pozytywna energia życia, byś czerpała z niego pełnymi garściami, by otaczali Cię dobrzy ludzie! Bądź zdrowa i szczęśliwa!
    Uściski i urodzinowe całusy - Anita ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za życzenia!
      Z natury jestem optymistką więc cieszę się, że w ogóle mam szklanke ;))
      Uściski 😁

      Usuń
  3. Witaj Magdulko,serdeczne žyczenia z okazji Twych urodzin,abyš byla zdrowa,szczešliwa i korzystala z tego co nam przynosi samo žycie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Alu <3 uściski z mojej rodzinnej wsi :))

      Usuń